Historiske stiftelser - Klosteret

Gå til indhold

Nykøbing F. Kloster har en spændende historie, som kan føres helt tilbage til år 1486. Klosterets funktion har fra begyndelsen været af social karakter. Her har enlige personer fra egnen kunnet søge optagelse. I gennem 1800-tallet opførte Klosteret flere nye boliger til beboerne. De nye bygninger blev navngivet efter den siddende konge. Nykøbing F. Kloster har i øvrigt aldrig fungeret som kloster.

I slutningen af 2014 blev udgivet en bog om Klosteret, som kan købes for 50 kr. hos boghandlerne i Nykøbing F. Bogen fortæller om Klosterets historie, bygninger og beboere - men giver også et nutidigt indblik i livet på Klosteret.

Per Helsted Mortensen

Klosterforstander
Nykøbing F. Kloster, Klosterstræde 5, 4800 Nykøbing F. tlf. 54 85 02 59 mail: post@klosteret.dk
Tilbage til indhold